I dag skal jeg le høyt..

Lek og morro er vi flinke til det? Det å slippe seg litt hen, senke skuldrene og kjeven å bare være.
Prøv noe nytt, noe som du ikke har gjort før. Reis til et nytt sted, smak på noe du aldri har smakt på.
Snakk med mennesker du ikke har snakket med før…

Barna er så magiske sånn, åpne og fri og helt uten hemninger.
I går hadde jeg med meg to av mine barn nede på stranda, vi vasset ut i vannet og plutselig stod det ei lita jente der og smilte til meg.
“hei”,sa jeg.
“hvorfor er du i vannet” sa hun
“fordi jeg ville bade” svarte jeg.
“åja, du må passe på meg så jeg ikke drukner sa hun å tok hånda mi”

Etter vår lille samtale (å ha lokalisert hennes foreldre og vinket til de at jeg skulle følge med henne)og en svømmetur med og uten ungene gikk vi tilbake på land for å tørke.
Det var en selvfølge for den lille jenta at hun også skulle ligge å tørke sammen med oss så hun hentet håndkleet sitt og la seg ved siden av oss….

Tenk om det kunne vært så lett for oss voksne også noen ganger å bare gå bort til noen du ikke kjenner, full av tillit og kjærlighet å bare si hei og stole på de at de ville deg ditt beste.
10381985_10152094422536290_4614653947279834577_n

Får ikke du også lyst til å hyle høyt noen gang? riste på hodet å bare hoppe og danse. Sånn som barna gjør bare sånn fordi.

Jeg liker å sette meg intensjoner hver morgen før jeg starter dagen. Og en av de aller mest brukte er denne: I dag skal jeg le høyt minst 5 ganger. 

Kom igjen du også, le høyt med meg ❤

Leave a Reply

