The yoga pose begins…

The yoga pose begins when you want to leave it….

De sier at yoga begynner når du vil ut av posisjonen og det skjønner jeg.
For å få fremgang må man øve, øve, og øve og det er sannelig ikke så lett å lære seg å akseptere at ting er som de er for så å øve seg for å bli bedre.

img_8596

Alt som ser så enkelt, elegant og vakkert ut på bilder som andre gjør er just ikke så enkelt in real life heller ikke for en instruktør…
Jeg lo så jeg begynte å grine når jeg gjorde dette første gangen og tenkte herremin og aldri i livet om jeg skal legge ut dette bildet 😀 Men vettu hva, jeg synes som instruktør såvel som et menneske at det er viktig å vise at vi alle må starte en plass og at det ikke er alt som er like lett for alle. Men øvelse ja det gjør faktisk bedre om ikke mester.

img_8591
( jeg vet det fortsatt er en hel mil å gå til jeg er i mål med denne men progresjon er det iallefall og jeg er fornøyd og er det nå noe som en perfekt yogaposisjon? 😉 )

I yogatimene jeg har er det mange som rett og slett ikke bruker de hjelpemidlene som vi har for å gjøre de forskjellige øvelsene riktig. Noen ganger glemmer jeg det også og da ender det faktisk opp med at jeg blir demotivert under øvelsen fordi jeg ikke mestrer den.
Vi må ikke glemme at alle mennesker er helt forskjellig bygd og mange har skader og utfrodringer i livet som gjør at det kan være utfordrende og til tider umulig å gjennomføre de forskjellige øvelsene som man ønsker å gjøre. Disse flotte yoga”propsene” er laget for å hjelpe oss i prosessen og rett å slett gjøre det mye lettere å oppnå målet.
Jeg håper du som nylig har testet yoga kommer tilbake selv om mye var både utfordrende og rart. Jeg lover deg at etter en par ganger så vil du oppleve stor forskjell både på din egen fysikk og ikke minst ditt sinn.

Jeg avslutter med et sitat fra den vakre og inspirerende kvinnen Maya Angelou:
I have learned that I still have alot to learn…

Jeg ønsker deg en fantastisk herlig lørdag med masse god energi.
Øv, øv, øv og øv 🙂

Leave a Reply

