Tusen takk for min friske kropp og friske sinn, det er faktisk ikke en selvfølge…..

Dette innlegget er til deg som er kronisk syk, som lider av utmattelsessyndrom, Bekhterevs, fibromyalgi, kroniske smerter, alle de sykdommene jeg ikke kjenner som gir deg kroniske smerter….( illustrasjonsbilder lånt fra google)

dame-med-ryggrad-tegning-forside-ny-nettside-2015

Jeg snakker mye om sykdom for tiden, men nå vet jeg hvordan det er å være syk til en bitteliten viss grad vel og merke med mange utropstegn. Jeg forstår jo utmerket godt at det jeg har kjent på i en liten stund ikke kan sammenlignes en bitteliten brøkdel engang med hvordan dere har det.

For dere som er kronisk syke så må jeg med en eneste gang bare si at all form for tilrettelagt trening skulle være statstøttet på alle måter for dere, uten komplikasjoner og en evigvarende søknadsprosess som aldri tar slutt. Jeg lar iallefall skattepengene mine gladelig gå til dere.
Jeg har ligget rett ut i snart 4 uker, kroppen har vært helt død, nå når jeg er nesten frisk så sliter jeg med spenninger og smerter i hele kroppen, som fordi at kroppen min ikke fikk røre seg slik den skal i sykdomsperiosden.
Jeg har spente muskler i rygg og nakke, ledd som verker og har mistet mobilitet, stive og ømme hofter og ikke minst spenningshodepine til å bli gal av. Utmattelsen kommer etter å ha løftet to liter melk og gått opp og ned trappa.
Det aller verste er at jeg har så dårlig lungekapasitet og får kjempehøy puls bare av å gå en runde frem og tilbake, jeg kjenner det verker i lungene mine og alle musklene rundt. Jeg blir svimmel av å reise meg fra soffan og må støtte meg for å ta meg igjen. Tenk at 3 uker med stillesitting/ligging resulterer i en rekke med slike lidelser.

hvordan-behandle-fibromyalgi-pa%cc%8a-en-naturlig-ma%cc%8ate

Å tenk da hvor mange som er kronisk syke og som har gode dager og vonde dager, tilslutt blir jo sannelig alt et eneste ondte…
Jeg kjenner mange med slike lidelser eller sykdommer og der hører jeg setninger som :<< du lærer deg å leve med smerten>>, <<det er ikke noe hjelp å få>>, <<jeg orker ikke tanken på å forestille meg fysisk aktivitet engang for jeg kommer bare til å gi opp>>, << legene bare gir meg medisin som jeg blir sløv av>>, <<migreneanfallene er til å ta og føle på>>, <<klarer ikke>>, <<orker ikke>>, <<jeg er så nervøs>>…….

Jeg skulle ønske jeg hadde kapasitet til å hjelpe ALLE dere som har slike lidelser helt uten kostnader. Hadde jeg hatt et eget studio skulle jeg sannelig ha jobbet på veldedighet for dere alle sammen hver eneste uke. For sånn som dette her bør ingen ha det i det eneste lille fine livet vi lever.
Jeg vet at dere med kroniske smerter ofte er delt eller helt uføretrygdet og da er ikke det så lett å betale for behandling heller.
Men det finnes behandling der ute som kan hjelpe bare man vet hva man skal gjøre.

4-yoga-asanas-for-fibromyalgia

I mellomtiden til jeg klarer å skaffe et lokale som jeg kan bruke kostnadsfritt så les litt om Yoga og send meg gjerne en mail om det er noe du lurer på.
Yoga og meditasjon er fantastisk til både sunn og riktig bevegelse, selvrespekt, livsgnist og indre ro.
Hvis du som leser dette kjenner noen som ønsker å låne bort et lite lokale helt gratis i Trondheim for en slik praksis annenhver uke så ønsker jeg gjerne å komme i kontakt med deg:) Det kan jo også hende at noen ønsker å låne bort kjellerstua si eller hjemmet sitt også for et slikt formål.
Kanskje noen som leser dette vet litt mer om slikt enn meg selv, om det finnes foreninger som har lokaler som de stiller disponibel til slike ting 🙂

Uansett jeg føler med hver og en av dere og ønsker virkelig å hjelpe på de måtene jeg kan, jeg vet at det finnes mange andre grusomme sykdommer som sikkert også kunne trengt hjelp, men i denne omgangen så er det denne målgruppen jeg ønsker å treffe så kanskje det blir noen andre neste gang ❤

Jeg ønsker deg en varm og god dag enten dagen din startet sånn eller sånn.

stor yogaklem fra meg til deg ❤

One thought on “Tusen takk for min friske kropp og friske sinn, det er faktisk ikke en selvfølge…..

Leave a Reply

