Det er jul igjen, og dette året kom den faktisk mye fortere enn planlagt.

img_8179

Jeg fikk feber forrige torsdag og siden har feberen vært en given her i heimen. Jeg prøvde meg en par timer på jobb på tirsdag men måtte bare gi opp etter feber var stigende og humøret synkende.

img_8125

I dag er det sannelig lille julaften, og dette året ja dette er det aller første året Yvonne absolutt ikke har noen som helst form for julestemning. Jeg har prøvd pepperkaker, gløgg og julegodis, jeg har testa julemusikken og sett Skomaker Andersen for harde livet men den magiske stemninga den er ikke her 😦 Vel, for en sommerperson å si så er det nok det at det ikke ligger et eneste snøfnugg på bakken som er en av hovedårsakene til det.
Sammen med at jeg rett og slett ikke har fått forberede meg sånn som jeg bruker til jul nettopp pga sykdom.

img_8184

Men jula den kommer uansett den til samme dato hvert år enten jeg vil eller ikke, enten jeg har vasket eller ikke, eller laget karameller som ble til noens fortvilelse. Men vi har bakt pepperkaker, vi har fått med oss julekonserten på skolen, vi har vært å sett minstemann være Lucia, vi har sammen laget konfekt og marsipan, og ikke minst, pepperkakehuset er bygd og treet er oppe  så noe har vi jo fått gjort.

img_8152

Og i kveld gledes det til å komme på årets lutefiskmiddag til svigers på Byåsen ❤

Jeg ønsker dere alle en varm og god jul med noen du er glad i, det viktigste med jula er jo ikke hva du kjøper, eller gir men hvem du tilbringer den med.

Stor bamsejuleklem ❤

 

 

Leave a Reply

