Ribbelukt og familiekos

Det er ville tilstander i Desember mnd, allerede siden forrige helg har vi dytta ned iallefall 4 bokser med pepperkaker og drukket en hel flaske gløgg.
Det er i denne tia av året man er flinkest til finne god unnskyldinger for å droppe treningen og tømme i seg julebrus, julebakst og feit mat. Å jeg er absolutt intet unntak.

Men tenk så mye bedre dette hadde føltes om man prioriterte en sunn og frisk kropp innimellom i jula, ja da kan man jo nesten spise hva man vil og likevel være i form.
Så blir det ikke så veldig mye å ta igjen på nyåret.

Uansett etter en lang og aktiv dag på jobb, avslutta med ei løpeøkt var det himmelen og komme hjem til den fineste familien. Lukta av ribbe er ikke til å unngå, nei den kjenner du lang vei så allerede før jeg gikk inn ytterdøra måtte jeg stoppe opp et lite øyeblikk og bare puste inn den herlige lukta.

img_7964
Hver Søndag i advent så ser vi julefilm og spiser deilig julemat sammen men jeg jobber til åtte annenhver søndag og har alltid en avtale etterpå så da må vi gjøre dette heller på disse lørdagene 🙂

img_7966
Julas magi kan ingen ta fra meg uansett hvor mye man vil prøve. Min nydelige mamma er skyld i det og atter en gang skal jeg takke deg for det kjære mamma ❤

18670_222995841289_455403_n
Fineste mamman min. Dette er den tia jeg savner deg aller aller mest, og samtidig den tia jeg setter mest kjær i verden takket være deg ❤

I jula våkner jeg alltid tidlig, det er noe magisk med mørke morgener, spente barneøyne, gløgg i koppen og stjærnene som skinner så vakkert i alle vinduer.
img_7971
img_7972
Visste du forresten at Kremmerhuset selger GløggTe? da bestemmer man hvor mye søtt man vil ha i selv 😉 Jeg er mere glad i den enn den ferdigsøta gløggen man kjøper i butikken.

Og tenk at i dag er det 2. søndag i advent allerede. Heldigvis er vi nesten ferdig med alle julegavene så vi trenger ikke å stresse med det.

img_7973

Minsten er heldigvis like glad i julefilmer som meg så siden vi stod opp i morges har vi sett Jul i Skomakergata, Fantorangens jul og Jul i Vennebyen ❤

Jeg skal henge opp litt mer julepynt før jeg skal på jobb så jeg får vel bare henge i.

Ønsker dere alle en strålende flott 2.søndag i advent, kos deg med de du er glade i ❤

 

 

 

Leave a Reply

