Ekte mennesker praktiserer også Yoga!

 

Hei fine menneske ❤

Av og til eller faktisk ganske ofte i hverdagen så møter jeg mennesker som aldri har prøvd Yoga, de har hørt om det men bestemt seg for at nei, det er ikke for dem.
Og det er helt greit, for selv om jeg elsker å ha yoga i livet mitt så trenger ikke det å bety at det er for alle andre.

img_7864

Men de fleste gangene så er det fordi man har laget seg opp en mening om det uten egentlig å ha testa det ut.
Er det ikke alltid litt sånn? at vi dømmer noe før vi egentlig har prøvd det ut?
Jeg for eksempel har nesten på forhånd bestemt meg for at jeg ikke liker å sykle, egentlig før jeg virkelig har prøvd det skikkelig. Ja for jeg har jo aldri lært det skikkelig. Spør jeg en erfaren sykler så skal jeg love deg at han forteller meg om både teknikker og gleden ved å sykle nesten så det smitter over.
Mange har bestemt seg allerede at de er alt “for lite flexibel” til å praktisere yoga. De er “stivest i hele verden” og har aldri sjangs til å røre tærne sine.
img_7866
eller at de er alt for glad i mat til at de orker å bli vegeterianere, eller at de orker iallefall ikke tanken på å droppe kaffekoppen sin som er viktig for å faktisk leve, eller det er for rolig, for rart og religiøst.  Ja det florerer mange grunner til hvorfor yoga ikke er av interesse.
img_7867
Jeg skal fortelle deg at man trenger ikke være myk for å praktisere yoga, det er et fåtall med mennesker som allerede er myke fra før av, akkurat som om det er sjelden at folk klarer å løfte 200kg i benkpress første gangen de prøver.
Skal jeg fortelle deg noe? jeg drikker kaffe, kopp etter kopp etter kopp. Jeg spiser kjøtt og jeg er absolutt ikke mykest i verden, jeg er heller ikke tynnest i verden. Jeg har skade i skuldra, skade i kneet, blodtrykk i grenseland og klarer heller ikke å få hælene i gulvet.

img_7862
Og jeg er yogalærer.
Yoga handler ikke om å ta på tærne sine, eller om å stå på hendene, yoga handler ikke om å nekte seg selv det man har lyst på, yoga handler ikke om å se ut som en fotomodell, eller om at man må sitte med bena i kryss og si Om…
Yoga er et verktøy som hjelper deg til å skjerpe sinnet ditt, yoga gir deg mobilitet til å bruke kroppen din slik du selv ønsker, yoga tar deg ut av den kaotiske hverdagen og åpner hjertet ditt for hva som kan komme, yoga hjelper deg til å puste riktig slik at du får oksygen til musklene dine og klarer å yte bedre, tenke klarere og  yoga hjelper deg til å bli glad i deg selv akkurat sånn som du er..
img_7791-1

Kom å bli med meg på en yogatime eller to, jeg har Hot yoga timer på Ranheim, og Yin og vanlig yoga på Melhus. Er du usikker på hva du tenker å være med på så send meg en melding så skal jeg veilede deg. Jeg har en Hot yoga basic på Ranheim kl 10:00 på fredager som passer for absolutt alle voksne. Og enten du er medlem eller ikke så ta kontakt så skal jeg ordne med en prøvetime til deg ❤

Nå skal jeg kose meg med min deilige søte blåbærmuffin og kopp kaffe  😉

Leave a Reply

