Ranheimsfjæra <3

Lørdagen var allerede planlagt til punkt og prikke. Vi skulle ta bussen til byen og gå på cafe.

Jeg våknet kl 07:15 sammen med lillesjefen og sto opp. Sola lekte seg med alle sine spennende farger der ute i havet og pirret nysgjerrigheten min sånn at jeg ikke klarte tanken på å sperre den ute mens jeg satt inne å drakk cappuccino.
Før jeg visste ordet av det hadde jeg satt en bolledeig og klokka var enda ikke 08:00.
Mann i hus våknet og gjorde seg klar for en dag på jobb mens jeg fikk vekt resten av huset.

Lørdagsfrokosten ble inntatt og mens vi satt der i solstrålene å spiste var vi alle enige om at boller å kakao sammen med frisk luft og en tur ned til fjæra var så mye mer fristende. Byen fikk vente på oss til en annen dag.

img_7462Første mål var å kle seg godt, for selv om sola skinner så er det iallefall vind og en ganske så skummel vind. Allerede ned i bakken for huset fant vi ut at fingervotter og pannebånd var viktig. ( mitt er en julegave, hjemmesydd fra eldstesønnen faktisk ❤ )
Vi måtte jo kjøpe litt ekstra sjokoladeboller også 😀

img_7464Der vi bor er det så mange flotte turstier, både i skogen og ved vannet. Tyra hadde funnet en sti inn i skogen som vi skulle prøve før vi bestemte oss for  å avslutte turen ved vannet.

img_7470
img_7476Etter å ha utforsket litt i skogen åpnet det seg en ny sti nede mot vannet og den tok vi selvfølgelig. Her er det så vakkert at du nesten ikke klarer å ta øynene bort…

img_7487Naturen altså… Det er så mye vakkert å se og for barna er det jo himmelen å bare kaste stein i vannet. Jeg husker det selv hvor spennende og morsomt jeg synes det var når morfar tok meg med ned i fjæra. Jeg kunne pusle der i timesvis altså.

img_7488Kaste flyndre og helikopter og gud vet alt vi kallte det.

img_7492En par skjell og en liten krabbe ❤

img_7474

Sol på huden ved sjøen er det beste som finnes ❤

img_7473Men vi måtte jo gå videre å se om vi fant noe enda mer spennende selv om vi egentlig bare kunne vært her 🙂

img_7494Faktisk så lette vi etter et fint sted å sette oss ned med kakao og boller, og ifølge sjefen sjøl så var dette her stedet.

img_7501Ja men allerføst måtte vi jo leke på den flotte lekeplassen til Ranheim skole

img_7502
img_7499Sole seg her mens vi spiste bollene og kosa oss var helt perfekt… Lørdagen man bare drømmer om altså ❤

I dag er jeg på jobb og jeg ser det er akkurat like vakkert vær i dag, men har du tenkt deg ute i den nydelige høstdagen så anbefaler jeg både ullundertøy og lue og votter 😉

Ha en fantastisk vakker søndag om du er inne eller ute.

-lots of love-

 

Leave a Reply

